FANDOM

Süsü
Süsü a Süsü, a sárkány című bábfilmsorozat főszereplője, aki másságot keres a világban.

TörténetSzerkesztés

Süsü, a sárkánySzerkesztés

Süsü, a „híres egyfejű”, egy jóindulatú sárkány, akit eredeti hazájában, a sokfejű sárkányok földjén gyakran kigúnyoltak az egyetlen feje miatt. Mikor az apja elküldte Süsüt, hogy ölje meg az ellenségét, Süsü inkább meggyógyította, a sárkánykirály mérgében kitagadta.

Süsütől az emberek eleinte rettegtek, és azt hitték, a király lányát jött elrabolni. Szerencsére összetalálkozott a kóbor királyfival, az egyetlen emberrel, aki megértette. Süsü és a királyfi látszat-párviadalt vívtak a királylányért, amit az előzetes megbeszélés szerint Süsünek kellett volna megnyernie, de elárulta magát, így végül mégis a királyfi vette feleségül a királylányt.

Süsüt ezután befogadják a várba, ahol rengeteget segít az embereknek: követ tör, szenet éget, fát vág, és megvédi a várat a gonosz Torzonborz király seregeitől. A legjobb barátja a kóbor királyfi fia, a Kiskirályfi.

Végül a sárkánykirály úgy dönt, hogy visszafogadja, és megházasítja kitagadott fiát. Süsü először fél a házasságtól, de mikor találkozik a (szintén egyfejű) sárkánylánnyal, azonnal beleszeret. Búcsút vesz az emberektől, és visszatér a sárkányok földjére.

Süsü tud tüzet okádni, de ezt a képességét soha nem használja emberek ellen. Kedvenc étele a vadkörte, és nagyon szereti a pillangókat.

Süsüke, a sárkánygyerekSzerkesztés

CsaládjaSzerkesztés

Az első történet elején háromfejű apjával és két háromfejű testérével él. De aztán kitagadnak Sárkányföldről. A Süsü és a Sárkánylány című epizódban feleségül veszi a Sárkánylányt, azóta házastárs. A Süsüke, a sárkánygyerek című sorozatban már apuka lesz, mert megszületett a fia Süsüke, aki szintén egyfejű, de játékos kedvű.

A szinkronSzerkesztés

Süsü hangját Bodrogi Gyula kölcsönzi.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki